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Percepción y características de la inversión publicitaria en Telecaribe

dc.contributor.authorJosé Jorge Dangond Castro
dc.contributor.authorGabriel Enrique Sánchez
dc.coverage.spatialColombia
dc.date.accessioned2013-08-31T23:15:06Z
dc.date.available2013-08-31T23:15:06Z
dc.date.issued2011-12-05
dc.identifier.otherhttp://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3541
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10584/4820
dc.descriptionThis is an exploratory study of the perception of Telecaribe, the local TVchannel, and the characteristics of the advertising investment by companies locatedin Barranquilla. Relevant factors of the perception were: channel programming, fees,signal and coverage, and the corporative perception. A relativistic paradigm wasused, and focal groups and in-depth interviews were used to collect the information.Results indicated that the sample perceived the programming as non homogeneous,with an emphasis on TV news. Channel signal was perceived as of good quality.In general findings show that internal problems are irrelevant to the advertisinginvestment due to hopeful thoughts of improvement. Telecaribe was perceived as acultural channel of great engaging value although very expensive. Conclusionsindicate that Telecaribe is not totally rejected by entrepreneurs. Simply, there is lackof information about the channel. The channel is distant to entrepreneurs as theyare to the channel. In Barranquilla, competitive prices motivate people to invest inadvertising even if they have to sacrifice its value. The absence of a measurement toolby Telecaribe affects the quality of their advertisement as well as its marketing.
dc.descriptionEsta investigación realiza un estudio exploratorio acerca de la percepciónde las empresas barranquilleras sobre Telecaribe y sobre algunascaracterísticas de pauta publicitaria de las mismas. Se separaron los factoresde percepción relevantes. Estos factores fueron: programación, tarifas,señal y cobertura, y percepción corporativa. El paradigma de investigaciónutilizado fue el relativista, y como técnicas de recolección de información seoptaron por los grupos focales y las entrevistas en profundidad. El estudiose complementó con la aplicación de una encuesta. Entre los principalesresultados referentes a la percepción se encuentra que su programación noes homogénea, y está centrada básicamente en los noticieros. Telecaribetambién es percibido como un canal cultural y un gran integrador regionalaunque costoso. Las principales conclusiones del estudio demuestran queno existe un rechazo total por parte de los empresarios hacia el canal. EnBarranquilla, gran parte de las motivaciones de inversión vienen dadasmás por el incentivo de precio (más barato) que por el del valor (lo querealmente se necesita). La ausencia de medición del canal no facilita mejoraresta característica.
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista científica Pensamiento y Gestión
dc.relation.ispartofRevista científica Pensamiento y Gestión; No 22: Ene-Jun 2007
dc.sourceinstname:Universidad del Norte
dc.sourcereponame:Repositorio Digital de la Universidad del Norte
dc.titlePerception and characteristics of advertising investment in Telecaribe.Perception and characteristics of advertising investment in Telecaribe
dc.titlePercepción y características de la inversión publicitaria en Telecaribe
dc.typearticle
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.type.hasVersionpublishedVersion


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