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¿Cómo negocian los mexicanos?

dc.contributor
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dc.creatorManuela Camacho Gómez; Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
dc.date2015-02-02
dc.date.accessioned2017-05-25T22:55:59Z
dc.date.available2017-05-25T22:55:59Z
dc.date.issued2017-05-25
dc.identifierhttp://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/7023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10584/6534
dc.descriptionThe area of international business requires executives and functionarieswith leading competences. Among them is the mastering of communicationand negotiation processes. Under these requirements, negotiators ofdifferent cultures have characteristics which make them outstand amongtheir pairs from other countries.In the case of Mexicans, they tend to be similar to their Latin Americancolleagues since their negotiation philosophy is that of bargaining and theperception of the other party is based on friendship and trust. Protocol,handling of emotions and meeting commitments are aspects which differentiatethe national negotiation process.With the definition of the Mexican negotiation characteristics we want tovisualize the Mexican style of doing business and the cultural elements thatmust be taken into account by those who pretend to develop more effectivenegotiations withgthe Mexican colleagues.
dc.descriptionEn el ámbito de los negocios internacionales se requiere de ejecutivos y funcionariosque tengan competencias directivas como el dominio de procesosde comunicación y negociación. De acuerdo a estas exigencias globales, losnegociadores de las diversas culturas poseen características que los distinguende los pares de otros países.Los mexicanos, por ejemplo, tienden a ser muy semejantes a sus colegaslatinoamericanos, ya que tienen como filosofía de la negociación el regateoy su percepción de la contraparte se encuentra basada en la amistad y laconfianza. El protocolo, el manejo de las emociones y el cumplimiento decompromisos son aspectos que diferencian el proceso negociador nacional.Con las características de negociación mexicana se pretende dejar demanifiesto el estilo de hacer negocios y los elementos culturales que debentener en cuenta quienes deseen realizar negociaciones más efectivas con loscolegas del país.
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherRevista científica Pensamiento y Gestión
dc.sourceRevista científica Pensamiento y Gestión; N°37: Jul-Dic 2014
dc.titleHow do mexicans negotiate?
dc.title¿Cómo negocian los mexicanos?
dc.typeArtículo revisado por pares


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