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Factores determinantes en la gestión de recursos humanos en empresas de servicios que incorporan de manera sistemática nuevas tecnologías. Un estudio de caso en la comunidad valenciana

dc.contributor.authorMildred Domínguez Santiago
dc.coverage.spatialEspaña
dc.date.accessioned2013-08-31T23:15:00Z
dc.date.available2013-08-31T23:15:00Z
dc.date.issued2011-12-01
dc.identifier.otherhttp://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3503
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10584/4793
dc.descriptionThe new technologies incorporation supposes the reduction of thecurrent technologies’ life cycle and brings transformations in people’slife stiles, consumption practices, interpersonal relations and, consequently,changes in survivor conditions and enterprises competitiveness.Modern entrepreneurial organizations have brought profound changesin development and survivors conditions. In these changes processes andtechnologies have been taking into considerations. It is here when emergedifferent proposals (empowerment, engineering, process management, andcompetences management) to face those circumstances. Face to this newscenario the competence management can be understood as one of themajor contributions to integral management. In this work, we pretendto talk about how from the Human Resources Management the politicsthat contribute to ameliorate in technology and innovations in servicessector enterprises have been established.
dc.descriptionLa incorporación de nuevas tecnologías presupone la reducción de losciclos de vida de tecnologías ya existentes, y trae consigo transformacionesen los estilos de vida de las personas, las prácticas de consumo, las relacionesinterpersonales y, por consiguiente, cambios en las condiciones desupervivencia y competitividad de las empresas. Las organizaciones empresarialesmodernas han sufrido cambios profundos en las condiciones desupervivencia y desarrollo; y en éstos cambios se han tenido en cuenta losprocesos, las tecnologías. Es aquí donde emergen propuestas de diferenteíndole (empowerment, ingeniería, gestión de procesos, gestión de las competencias,etc.). Ante este nuevo escenario, la gestión de las competenciapuede ser entendida como una de las mayores contribuciones en materia degestión integral en los últimos años. En este trabajo se pretende explicarcómo desde la Dirección de Recursos Humanos se establecen políticasque contribuyan a mejoras en tecnología e incrementos en innovación enempresas del sector servicios.
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista científica Pensamiento y Gestión
dc.relation.ispartofRevista científica Pensamiento y Gestión; No 24: Ene-Jun 2008
dc.sourceinstname:Universidad del Norte
dc.sourcereponame:Repositorio Digital de la Universidad del Norte
dc.titleDetermining factors in the management of human resources in companies services which incorporate systematically new technologies A case study in the Valencian Community
dc.titleFactores determinantes en la gestión de recursos humanos en empresas de servicios que incorporan de manera sistemática nuevas tecnologías. Un estudio de caso en la comunidad valenciana
dc.typearticle
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.type.hasVersionpublishedVersion


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