Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor
dc.creatorAmparo Clavijo-Olarte; <p>Universidad Distrital Francisco José de Caldas</p>
dc.date2013-04-09 10:55:09
dc.date.accessioned2013-12-06T14:28:12Z
dc.date.available2013-12-06T14:28:12Z
dc.date.issued2013-12-06
dc.identifierhttp://eventos.uninorte.edu.co/index.php/congresolecturayescriturabarranq/lectura2013/paper/view/532
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10584/5448
dc.descriptionStudents in master’s programs in Colombia need to write research based thesis to obtain their degree. These theses are often socialized only with their academic advisor and the evaluation committee in a presentation at the end of the process. Unfortunately, these works tend to remain in shelves in university libraries or reading rooms and hardly become a resource for the academic community. In this presentation I will report my experience in helping graduate students make visible their research through an academic writing course. I will share the outcomes of this pedagogical experience with a group of Colombian graduate students from a language teacher education program in a public university in Bogotá. The students had recently finished writing their master thesis, but they felt unprepared to share their findings beyond the thesis format. They were interested in learning the genre of scientific writing in order to produce a publishable article for a professional journal. I will focus specifically on the approach I used to introduce academic genre, the challenges that the students and I experienced, and the outcomes attained. The course was organized in fifteen class sessions developed in an academic semester.  As the instructor of the course, I guided the students in the writing of the main sections of their manuscript. Additionally, I promoted peer feedback provision, proofread the documents, and provided information about the APA format followed for the publication of the article.  Finally, I described to them the process that their article follows when submitted to scientific journals and the challenges of being accepted for publication. This pedagogical experience allowed students to understand the benefits of having a supportive writing community in a learning environment; to experience the challenges of preparing a publishable manuscript for a national professional journal; and to gain awareness on their potential to contribute to the creation of local knowledge in the areas of ELT and Applied Linguistics to TEFL in Colombia.
dc.languagees
dc.publisherCongreso Internacional: Lectura y Escritura en la Sociedad Global
dc.rightsUsted es libre de: Compartir - copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obraHacer obras derivadas Bajo las condiciones siguientes: Atribución — Debe reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra). ¿Qué significa "Atribuya esta obra"? La página de la que provienes contiene metadatos incrustados de la licencia, incluyendo cómo el autor quiere ser reconocido. Aquí puedes utilizar el código HTML para citar la obra. De esta manera se añadiran a tu página los metadatos para hallar también la obra original. Entendiendo que: Renuncia — Alguna de estas condiciones puede no aplicarse si se obtiene el permiso del titular de los derechos de autorDominio Público — Cuando la obra o alguno de sus elementos se halle en el dominio público según la ley vigente aplicable, esta situación no quedará afectada por la licencia.Aviso — Al reutilizar o distribuir la obra, tiene que dejar muy en claro los términos de la licencia de esta obra. La mejor forma de hacerlo es enlazar a esta página. Otros derechos — Los derechos siguientes no quedan afectados por la licencia de ninguna manera:Los derechos derivados de usos legítimosu otras limitaciones reconocidas por ley no se ven afectados por lo anterior.Los derechos morales del autor;Derechos que pueden ostentar otras personas sobre la propia obra o su uso, como por ejemplo derechos de imagen o de privacidad.
dc.sourceCongreso Internacional: Lectura y Escritura en la Sociedad Global; CONGRESO INTERNACIONAL: LECTURA Y ESCRITURA EN LA SOCIEDAD GLOBAL, 2013
dc.subjectlingüística, educación, lectura y escritura
dc.subjectlingüística, educación, lectura y escritura
dc.titleFrom the library shelves to an academic journal: a journey of knowledge construction
dc.typeTrabajo revisado (Peer-reviewed)
dc.type
dc.coverageAmérica Latina
dc.coverageSiglos XX y XXI
dc.coverage


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem