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Factors determining the appearance of ‘born global’ companies: analysis of early internationalisation for SMES in Colombia

dc.contributor
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dc.creatorDiana Marcela Escandón Barbosa; Universidad Javeriana, Cali (Colombia).
dc.creatorCarlos Hernán González-Campo
dc.creatorGuillermo Murillo Vargas
dc.date2014-02-11
dc.date.accessioned2017-05-25T22:55:56Z
dc.date.available2017-05-25T22:55:56Z
dc.date.issued2017-05-25
dc.identifierhttp://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/6117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10584/6512
dc.descriptionEste artículo tiene como propósito identificar los factores que incidenen la internacionalización de las pymes en Colombia. Para ello se analiza lainformación del Global Entrepreneurship Monitor (GEM) Colombia 2010,relacionada con pequeñas empresas que logran internacionalizarse en susprimeros dos años de vida. Los autores utilizan la metodología de sistemade ecuaciones estructurales, que permite generar un esquema de relacionesentre las variables con el software AMOS 19. Dentro de los resultados se logróobtener un modelo consistente con la literatura sobre la teoría de internacionalizaciónen la que el factor del empresario se constituye en el de mayorimportancia para el desarrollo exportación (0,88), seguido los de tipo interno(0,80) y por último el entorno (0,76).
dc.descriptionThe purpose of this article is to identify the factors that influence exporterbehaviour for small and medium-sized enterprises (SMEs) in Colombia.Information is analysed from the Global Entrepreneurship Monitor (GEM)Colombia 2010, a report related to SMEs that became international withintheir first two years of existence. The authors used the systems of structuralequations methodology, which permits the generation of a scheme of relationsamong the variables. Amongst the results is a model consistent withthe literature on the theory of internationalisation, involving aspects relatedto the internal characteristics of the organisation, the business orientation ofthe directors, and aspects related to the business environment. The businessdirectors’ orientation is the most important factor for the development ofexports (0,88), followed by internal factors (0,80) and the business environment(0,76).
dc.formatapplication/pdf
dc.languagees
dc.publisherRevista científica Pensamiento y Gestión
dc.sourceRevista científica Pensamiento y Gestión; No: 35: Jul - Dic 2013
dc.titleFactors determining the appearance of ‘born global’ companies: analysis of early internationalisation for SMES in Colombia
dc.titleFactors determining the appearance of ‘born global’ companies: analysis of early internationalisation for SMES in Colombia
dc.typeArtículo revisado por pares


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