Diseño de Aplicación telemática WEB para el apoyo de manejo de incidentes en el departamento de Gestión Humana de la Universidad del Norte.
Web telematic application design for incident management support in the Human Management department of Universidad del Norte.
Autor
Torres Bello, Jeffrey Daniel
Arrubla, Daniel
Fecha
2018-12-04Resumen
2.1. PLANTEAMIENTO DEL PROBLEMA
La Universidad del Norte tiene un centro de brigadistas que son los encargados de atender diversas
situaciones como, por ejemplo: Ataque de gatos, problemas de salud de empleados, etc. Usualmente, el
reporte se hace a través del teléfono rojo y llega a un centro de gestión que inmediatamente ubica por
radio a los brigadistas disponibles para atender el caso. Sin embargo, no siempre se logra una
comunicación por radio, ya sea porque está fuera de alcance o porque tienen el volumen muy bajo.
Adicionalmente, no se tiene una adecuada gestión de los casos presentados. Todo esto hace que se tena
poco control del proceso. Este proyecto impacta a toda la comunidad Universitaria.
3.1. OBJETIVO GENERAL
Diseño e implementación de una aplicación WEB para manejo de incidentes de Gestión Humana
3.2. OBJETIVOS ESPECÍFICOS
OE1. Establecer los requerimientos de la aplicación.
OE2. Diseñar el componente WEB de la aplicación.
OE3. Implementar los componentes WEB
OE4.Validar las aplicaciones por medio de un piloto. 2.1. PROBLEM STATEMENT
The Universidad del Norte has a center for brigadistas that are in charge of serving different
situations such as: Cat attack, employee health problems, etc. Usually, the
report is made through the red telephone and arrives at a management center that immediately locates
radio to the brigadistas available to attend the case. However, it is not always possible to
radio communication, either because it is out of range or because they have very low volume.
Additionally, there is no adequate management of the cases presented. All this makes you have
little control of the process. This project impacts the entire University community.
By means of the surveys made to the group of brigadistas in charge of directing and monitoring the plant
of control, a minimal but considerable improvement can be observed in the response time
different emergencies presented around the university campus. In addition, it is valid to highlight that
the implementation of the visualization of the brigadistas really available, allows a better management
of human resources to direct.
On the other hand the integration of databases to the application, offers a number of possibilities that
can be implemented in a second phase of the project, which will allow the area of Human Management,
handle data such as: response times to a specific type of emergency, what
brigadistas fulfill or not their function, what type of eventualities are more frequent, etc.